محتوای این برنامه در حوزه جغرافیایی شما در دسترس نیست

«تمسخر» جو بایدن در یک شبکه تلویزیونی عربستان

Access to the comments نظرها
نگارش از یورونیوز فارسی
بخشی از کلیپی که بایدن را مسخره می‌کند
بخشی از کلیپی که بایدن را مسخره می‌کند   -   کپی رایت  AFP   -  

یک شبکه تلویزیونی مشهور سعودی با پخش یک برنامه کمدی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به سخره گرفت.

شبکه ام‌بی‌سی (MBC) که به‌عنوان بزرگترین شبکه سرگرمی پان-عربی شناخته می‌شود، در یک برنامه، برخی از گاف‌های بایدن را با بازی یک کمدین با نام خالد فرج مسخره کرد. به طوریکه در این برنامه چرت زدن بایدن یا اشتباه صحبت‌ کردن وی برجسته شده است. بازیگر زنی نیز در این برنامه در نقش کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا ظاهر می‌شود که اغلب اشتباهات بایدن را به او متذکر می‌شود. در این برنامه طنز بازیگر نقش بایدن او را «بانوی اول» خطاب می‌کند.

این کلیپ ویدئویی یک دقیقه‌ای از بعد از ظهر چهارشنبه تنها در توییتر بیش از هفت میلیون بار دیده شده و واکنش‌هایی را در کشورهای عربی و ایالات متحده ایجاد کرده است.

در بخشی از این کلیپ طنز، بازیگر نقش رئیس جمهوری آمریکا، همتای روس خود را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «به من گوش کن. من یک پیام بسیار مهم برایت دارم. پیام این است …» در این حین بایدن به خواب می‌رود.

ولید ابراهیم، رئیس شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی به همراه برخی دیگر از تاجران در سال ۲۰۱۷ در اقدامی که عربستان آن را مقابله با فساد نامیده بود در هتل ریتز-کارلتون ریاض بازداشت و در ژانویه سال بعد از آن آزاد شد.

این شبکه اغلب دیدگاه‌هایی مطابق با دیدگاه‌های حاکمیتی عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را پخش می‌کند.

حمله روسیه به اوکراین شکاف گسترده‌ای را بین واشنگتن و ریاض آشکار کرده است. روابط نزدیک این دو کشور بر اساس تامین نفت ارزان سعودی در ازای حمایت نظامی ایالات متحده به دهه ۱۹۴۰ بر می‌گردد.

پادشاهی سعودی در تلاش برای مهار قیمت‌هایی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین افزایش یافته و در برابر فشار آمریکا برای افزایش تولید نفت مقاومت کرده است.

برخی از کاربران توییتر روز چهارشنبه از کلیپ شبکه ام‌بی‌سی در تمسخر بایدن استقبال کردند. یکی از کاربران نوشت: «بسیاری از رسانه‌های آمریکایی به رهبران و کشور ما توهین کردند و علنا دشمنی خود را نشان دادند در حالی که ما کاری نکردیم.»

این کلیپ همچنین مورد توجه رسانه‌های ایالات متحده به ويژه رسانه‌های محافظه کار مانند فاکس نیوز و روزنامه نیویورک پست قرار گرفت.