محتوای این برنامه در حوزه جغرافیایی شما در دسترس نیست

مسکو تیم انتخاباتی ماکرون را به تبعیض رسانه ای متهم کرد

Access to the comments نظرها
نگارش از Euronews
مسکو تیم انتخاباتی ماکرون را به تبعیض رسانه ای متهم کرد

روسیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به تبعیض در پوشش رسانه ای متهم کرد؛ پس از آنکه تیم انتخاتی امانوئل ماکرون به دو نهاد خبری روسیه (خبرگزاری دولتی اسپوتنیک و تلویزیون آر تی) اجازه پوشش اخبار مرتبط با مبارزات انتخاباتی خود را نداد.

سخنگوی امانوئل ماکرون از این دو رسانه بعنوان «نهاد دو سر» روسیه یاد کرد که به «پخش نظام مند اخبار، اطلاعات و تبلیغات جعلی» تمایل دارد.

تیم انتخاباتی ماکرون ادعا کرد که روسیه در تلاش برای تضعیف مبارزات انتخاباتی ماکرون است تا کمکی کرده باشد به پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه. به گفته تیم ماکرون شبکه ها، داده ها و سایت های مرتبط با مبارزات انتخاباتی این نامزد از داخل روسیه هدف حملات سایبری قرار گرفته است؛ ادعایی که خشم کرملین را برانگیخت.

مسکو با رد این اتهامات، اقدام تیم ماکرون را تبعیض آمیز خوانده، آن هم در کشوری که «ادعای آزادی بیان» دارد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفت: «مسکو این ممنوعیت را بعنوان تبعیضی عمدی علیه رسانه های روسیه تلقی می کند که توسط نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشوری انجام شده که در طول تاریخ نسبت به موضوع آزادی بیان هشیار بوده است.»

برخلاف مارین لوپن، ستایشگر ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که خواهان رفع تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو است، رقیب او، امانوئل ماکرون با جدیت ادامه این تحریم ها علیه مسکو را دنبال می کند.